سفر هوایی یا زمینی به آنتالیا

سفر هوایی یا زمینی به آنتالیا

سفر هوایی یا زمینی به آنتالیا؟ کدام به‌ صرفه است؟

این‌ روزها سفر راحت و بی‌ دردسر به شهر وان ترکیه ذهن مسافران را درگیر این سؤال کرده که آیا می‌توان زمینی به دیگر شهرهای ترکیه، مثلا آنتالیا سفر کرد. اصلا این سفر به‌ صرفه است یا از سفر هوایی به آنتالیا گران‌تر تمام می‌شود؟ اگر عازم سفر تابستانی برای تفریحات آبی و چرخیدن به این شهر پرجاذبه و پرتفریح هستید، اما هنوز نمی‌دانید که باید به‌ دنبال بلیط تهران آنتالیا ارزان قیمت بگردید یا تورهای زمینی به این شهر را زیر و رو کنید، بعد از خواندن این مقاله تصمیمتان را راحت‌تر می‌گیرید.

مزایا و معایب سفر هوایی به آنتالیا

مزایا و معایب سفر هوایی به آنتالیا

هواپیما راحت‌ترین شیوه سفر از ایران به آنتالیا است. مسافران در مدت‌ زمان کوتاهی به مقصد می‌رسند و در طول پرواز به خدمات مختلف دسترسی دارند. صندلی‌های راحت، امنیت بالا، امکان تردد در هواپیما و نبود توقف بین‌راهی از خوبی‌های سفر هوایی است. کودکان خردسال در سفر هوایی کمتر اذیت می‌شوند و وسایل سرگرمی آنها فراهم است. حتی برخلاف سایر وسایل حمل‌ و‌ نقل که هزینه سفر کودک و بزرگسال تفاوتی ندارد، در سفر هوایی برای کودک دلبندتان هزینه کمتری می‌پردازید.

از استرس و ترس از ارتفاع برخی مسافران و معطلی‌ در فرودگاه که بگذریم، تنها مسئله‌ هزینه و بودجه سفر باقی می‌ماند که ممکن است در مقایسه با سفر زمینی چندان اقتصادی نباشد.

هزینه سفر هوایی به آنتالیا

هزینه سفر به آنتالیا

هزینه سفر به آنتالیا در طول سال متغیر و وابسته به حجم مسافر است. در فصل گرم تابستان که گردشگران تمام دنیا به‌ شوق تفریحات آبی چمدان می‌بندند و راهی آنتالیا می‌شوند، قیمت بلیط پرواز و تور آنتالیا بالا می‌رود و سفر کمی گران‌تر می‌شود. به همین ترتیب در فصل‌های سرد مثل پاییز و زمستان با کاهش تعداد گردشگر، هزینه سفر هوایی ارزان‌تر و به‌ صرفه‌تر از همیشه است. حتی ممکن است در این ایام سال، سفر هوایی هم‌ قیمت سفر زمینی تمام شود!

با خرید بلیط هواپیما هیچ هزینه مخفی و مازادی باقی نمی‌ماند. حتی وعده غذایی سفرتان هم با شرکت هواپیمایی است و این مدیریت هزینه‌های سفر را برای مسافران ساده‌تر می‌کند.

یادآوری: در سفر هوایی امکان خرید بلیط پرواز لحظه‌ آخری هم هست. این بلیط‌ها گاهی تا نصف قیمت تخفیف می‌خورند و سفر را فوق‌ العاده به‌ صرفه می‌کنند. همچنین خرید بلیط پرواز یا تور آنتالیا در طرح‌های تخفیف مناسبتی یا جشنواره‌های دوره‌ای شرکت‌های هواپیمایی ارزان‌تر از روزهای عادی سال تمام می‌شود.

مزایا و معایب سفر زمینی به آنتالیا

سفر زمینی به آنتالیا

اگر سفر زمینی را برای مسافرت آنتالیا انتخاب می‌کنید، خود را برای رانندگی از شهری که در آن سکونت دارید تا مرز ایران و ترکیه، حدودا ۱۵۰۰ کیلومتر فاصله از مرز تا آنتالیا، خستگی راه و تمام اتفاقات پیش‌بینی‌ نشده‌ای که در انتظار شماست، آماده کنید. برای این سفر باید از هرکجا که هستید، خود را به مرز بازرگان، مرز سرو یا مرز رازی برسانید، از مرز رد شوید و به‌ سمت آنتالیا حرکت کنید. فاصله‌ها از این قرار است:

- از مرز بازرگان تا آنتالیا ۱۵۴۰ کیلومتر
از مرز سرو تا آنتالیا ۱۶۳۰ کیلومتر
از مرز رازی تا آنتالیا ۱۵۹۰ کیلومتر

 

خستگی راه یکی از بزرگ‌ترین بدی‌های سفر زمینی است، چه با خودروی شخصی، چه با وسایل حمل‌و‌نقل زمینی. این خستگی جانی برای تفریح و گشت‌و‌گذار باقی نمی‌گذارد، مگر آنکه بعد از رسیدن به مقصد، روز اول را کلا استراحت کنید. این یعنی هزینه یک شب اقامت بیشتر در هتل فقط برای درکردن خستگی!
بسته به مرزی که از آن خارج می‌شوید، از شهرهای ارزروم، ارزینجان، سیواس، کایسری، آکسارای، کنایا، وان، دیاربکر، عثمانیه یا آدانا عبور می‌کنید. جاده‌ها مملو از مسیرهای فرعی زیبا ولی پرخطر هستند و باید چهارچشمی مراقب خانواده باشید! رانندگی شبانه در این جاده‌ها کار عاقلانه‌ای نیست.
با وجود همه اینها، در صورتی که سفر زمینی را انتخاب کنید، سفری پر از ماجراجویی و اتفاقات جدید، بدون دغدغه تاخیر پرواز و دغدغه سوانح هوایی پیش روی شما است.

هزینه سفر زمینی به آنتالیا

هزینه سفر زمینی به آنتالیا

هزینه سفر زمینی قطعا ارزان‌تر از خربد بلیط هواپیما آنتالیا تمام می‌شود؛ مابه‌التفاوت قیمت سفر زمینی و هوایی را با صیر و تحملتان می‌پردازید. البته سفر زمینی خارجی هم هزینه‌های خودش را دارد. اگر قرار به رانندگی با خودروی شخصی است، هزینه کاپوتاژ خودرو، گواهینامه بین‌المللی و اختلاف قیمت بنزین ایران و ترکیه که در مرز می‌پردازید را فراموش نکنید. چرخ خودرویتان هم که از مرز گذشت، قیمت هر لیتر بنزین به قیمت خونتان تمام می‌شود. اگر هم خودرویی در کار نیست، هزینه انواع روش‌های حمل‌و‌نقل تا مرز و از مرز تا آنتالیا و وعده‌های غذایی که در رستوران‌های بین‌راهی نوش جان می‌کنید را در نظر بگیرید.
فقط در یک حالت با قاطعیت می‌توانیم سفر زمینی به آنتالیا را ارزان‌تر از سفر هوایی بدانیم و آن مسافرت به سبک کوله‌گردی است.

کدام‌ یک را انتخاب کنیم؟ سفر زمینی یا هوایی؟

بلیط تهران آنتالیا ارزان به روحیات شخصی خود نگاه کنید. اگر اهل ماجراجویی و خطر هستید و آماده‌اید که از تمام اتفاقات خوب و بد مسیر لذت ببرید، از‌طرفی بودجه زیادی برای سفر ندارید و می‌خواهید قدمی در کاهش هزینه‌هایتان بردارید، شاید تور زمینی یا سفر انفرادی به آنتالیا برایتان مناسب‌تر باشد. اما اگر اهل مسافرت‌های لوکس هستید، انتظار در مسیر برایتان خوشایند نیست و می‌خواهید هرچه سریع‌تر به هتل برسید و همان روز تفریحات‌تان را شروع کنید، سفر هوایی انتخاب بهتری برای شماست.
مهم نیست اگر از محل مرزها، اسم شهرهای بین‌راه و مدارکی که باید داشته باشید سر در نمی‌آورید. فقط یک بار و در یک مرحله هزینه بلیط پرواز یا تور آنتالیا را بپردازید و بدون دردسر اضافه، روز سفر در فرودگاه حاضر شوید. فقط بدانید و بپذیرید که سفر هوایی به‌خاطر راحتی و مزیت‌های دیگر، نسبت به سفر زمینی کمی هزینه‌بردارتر است.

کلام پایانی
خرید بلیط هواپیما آسان‌ترین و سریع‌ترین راه سفر به آنتالیا است. نه خبری از دردسرهای سفر زمینی هست، نه درگیر ترافیک و سفر پیاده‌سواری هستید؛ در کمترین زمان ممکن هم به مقصد می‌رسید. اما اگر هزینه سفر برایتان مهم است، به‌ خصوص در فصل تابستان که اوج سفر به آنتالیا است، سفر زمینی با تمام سختی‌هایش، ارزان‌تر از سفر هوایی است و برای مسافرانی که بودجه کمتری دارند، معرکه‌تر از چیزی است که تصور می‌کنید.

شما تجربه سفر زمینی به آنتالیا را دارید؟

به نظر شما سفر زمینی به این مقصد دور به‌صرفه است یا نه؟

نظرات ارزشمندتان را برای ما بنویسید.

نظرات کاربران
دیدگاه
از سراسر وب تور نوروز استانبول مجری مستقیم تور اروپا